Monday, October 6, 2008

breaking my heart in two...

...återigen måndag och snart ska jag ta mej bort mot jobb...helgen har varit lovely, även om den gick på tok för fort...hade behövt två dagar till just denna helg...minst...den planerade middagen med fina vännerna i fredags fick skjutas på framtiden, istället låg jag hemma under täcket och vilade fram till sen kväll då jag mötte dave på centralen...mmm...hem och stannade där...blev sen uppgång i lördags, och den planerade frukosten blev istället lunchfika på kärleksgatan...lite shopping, spontanbio, buss, fexfexfex, messmess, telefonsamtal sen var vi på metro...åt fantastiskt god mat och till det väldans god sangria...hemåt och det var kallt som tusan, hälsade på Em på vägen...insupa, insupa, insupa...missade frukost även igår efter sent uppvaknande...men jag hittade ju i alla fall cykelnycklarna...not bad at all...ut i regn och blåst, brunch, hem, hejdå...senare på eftermiddagen var det kursdags, sen kvällsfika med helena...vad hände sen?...hmm, ja va hände sen? ett projekt drogs igång och nu är det ganska stökigt i lägenheten...men som det mesta annat så kommer det också att bli bra...så småningom...idag är det dags att hålla i racket igen, första pingispasset sen Kina och det ska bli grymt kul...väldigt nyfiken på hur det ska kännas utan nylimmat rack...ikväll kommer "hon" över på fika...ska bli skönt att få höra hur hon har det och så...hoppas att hennes helg varit lika bra som min...och hoppas, hoppas, hoppas att hon får ett telefonsamtal snart...tror det är nödvändigt för att hon inte ska ge upp och strunta i hela grejen...jag ska förresten få hjälpa henne att hitta kläder till den stora resan, roadtrip till the big city...den resan kräver sin outfit...löv